Nazım Hikmet Ran Kimdir Hayatı Biyografisi Şiirleri Hakkında Kısaca Bilgi
(1902-1963) Sosyalist gerçekçi sanat anlayışının en büyük temsilcisi olan sanatçı, serbest şiiri benimsemiştir. Şiirlerinde çok etkili bir üslup kullanan şair, şiirini bir ideolojinin de emrine vermiştir. Metafizik endişeden uzak duran Nazım Hikmet, Necip Fazıl ile tam zıttır. Deneysel şiir anlayışını destekleyen bir sanatçıdır. Türk şiirine siyasal-ideolojik dili sokan sanatçı, söylev şiirin de başarılı örneklerini vermiştir. Şiirlerinde lirik, epik ve humorik unsurları bir arada kullanılmıştır. Çok nadir de olsa aşk konulu lirik şiirler yazan sanatçının akıcı bir dili vardır. Sanatı coşkulu, yüksek sesli bir orkestraya benzeten Nazım Hikmet’in sanat anlayışı üç dönemde ele alınır. • 1929 – 1936 arası • 1938 – 1950 arası • 1950 sonrası İlk dönemde Mayokovki şiirinin biçimsel özelliklerinin etkisinde kalmış yüksek sesle okunan bir hitabet şiirinin peşinden koşmuştur. (835 Satır bu dönem ürünüdür.) İkinci dönemde, hem aydın hem de halk tabakalarının rahatlıkla anlayabileceği bir şiir ortaya çıkarmış, hem sosyalist anlayışını hem de milli söyleyiş biçimlerini birleştirmeye çalışmıştır. (Şeyh Bedrettin Destanı) bu dönem ürünüdür. Son döneminde arayışların sonunda yakaladığı özgün çizgide eserler vermiştir.
Nazım Hikmet Ran Eserleri Nelerdir?
Şiir: Güneşi İçenlerin Türküsü, 835 Satır, Varan 3, Sesini Kaybeden Şehir, Gece Gelen Telgraf, Simavna Kadısı Oğlu Şeyh Bedrettin Destanı, Kuva-yı Milliye Destanı, Saat 21-22 Şiirleri, Memleketimden İnsan Manzaraları, Rubailer, Kerem Gibi, Taranta Babu’ya Mektuplar, Portreler
Roman: Yeşil Elmalar, Kan Konuşmaz, Yaşamak Güzel Şey Be Kardeşim
Öykü: Hikâyeler
Oyun: Kafatası, Unutulan Adam, Ferhat ile Şirin, Demokles’in Kılıcı